fbpx

Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår

1. Generelt

TRYKK NORGE AS er juridisk eier av nettsidene og står ansvarlig for innhold og transaksjoner gjennomført via www.trykknorge.no og tilhørende tjenester.

2. Rettigheter, plikter og ansvar

Trykk Norge AS forplikter seg til ikke å selge opplysninger i registeret til tredjepart uten at det gis samtykke fra kunden.
Ved å bestille bildeprodukter og tjenester hos Trykk Norge AS gir kunden tillatelse til å laste opp/ned kundens digitale bilder til aktuelt produksjonsutstyr, i den hensikt at Trykk Norge AS skal kunne produsere og sende ferdige bildeprodukter i posten til kunden selv eller til ønsket leveringsadresse.
Trykk Norge AS forbeholder seg retten til å endre både brukervilkår og kjøpsvilkår på hvilket som helst tidspunkt, uten skriftlig melding til hvert enkelt medlem/kunde.

3. Priser

Gjeldende produktpris og lagringsavgift er den som er oppgitt i prislisten på www.trykknorge.no den dagen kunden avgir sin bestilling eller betaler avgift.
Samtlige priser er angitt i norske kroner og alle priser er eks. mva. Trykk Norge AS forbeholder seg retten til løpende å forandre sine priser. Trykk Norge AS reserverer seg mot åpenbart feilaktige priser.
På alle postordrer tilkommer porto/ekspedisjonsgebyr.

4. Bestilling

Innlagt kjøpsordre er bindende og inkluderer ikke angrerett da bildeproduktene er tilvirkningskjøp og produseres på bestilling fra kunden med kundens personlige bilder. Det er ikke mulig å stanse en gjennomført bestilling da produksjonen er automatisert og starter umiddelbart. Når kjøpsordre er registrert hos Trykk Norge AS vil kunden i løpet av kort tid motta en ordrebekreftelse på e-post. Kunden oppfordres til å kontrollere sin e-post regelmessig etter fullført bestilling. Ved uteblivelse av ordrebekreftelse bes kunden ta kontakt med Trykk Norge AS via e-post post@trykknorge.no.

5. Reklamasjon

Dersom mottatt produkt har feil eller mangler, må kjøper innen rimelig tid gjøre en skriftlig reklamasjon til Trykk Norge AS og oppgi informasjon om feilen/mangelen. Ved reklamasjoner som skyldes feil eller mangler ved produktet, skal tjenesteyter – her Trykk Norge AS – bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til returtransport.

6. Betaling

Ordrer betales ved bestilling, eller ved henting av ordre i butikk. Betaling i butikk er kun tilgjengelig der dette kommer opp som et valg i bestillingsprosessen. Ved bestilling av postordre vil kunden i de fleste tilfeller være nødt til å betale med online betaling med betalingskort eller tilsvarende tjeneste. Tilgjengelige betalingsalternativer vil presenteres for kunden etter at vedkommende har skrevet inn postnummeret bestillingen skal sendes til. Trykk Norge AS kan ikke endre betalingsmåter som presenteres for kunder ved ordreavslutning.
Ved uavhentet ordre som er bestilt for henting i butikk forbeholder Trykk Norge AS seg retten til å fakturere kunden. Dette kan tidligst skje en måned etter at ordren var klar til henting. Faktura vil inneholde fakturagebyr på NOK 70,-
Betaling skal skje innen syv (7) dager. Betalingsfristen løper fra fakturadato.
Ved forsinket betaling sendes kun én (1) purring før kravet sendes videre til inkasso. Purregebyr er satt til NOK 100,-.
Unnlater du å betale innen fristen på betalingspåminnelsen sendes kravet til vårt inkassobyrå. Renter og tilleggsgebyrer vil bli tillagt iht. gjeldende norske regler og praksis. Alle henvendelser vedrørende inkassosaker må føres til inkassobyrået, ikke Trykk Norge AS.
Alle varer/produkter forblir Trykk Norge AS sin eiendom inntil full betaling foreligger.
Ordrer som ikke er hentet innen tre (3) måneder fra bestillingsdato vil kunne bli makulert uavhengig av om ordren er betalt eller ikke.
Trykk Norge AS forbeholder seg retten til å sende enhver ordre i postoppkrav.

7. Levering

Alle falske ordreinnleggelser og bedrageriforsøk kan/vil bli politianmeldt.
Det vil gå ca. 3-10 virkedager fra Trykk Norge AS har mottatt en ordre til kunden får bildene hjem i postkassen – avhengig av sted, postgang og produkttype. Bestilles forstørrelser som ikke får plass i postkassen, eller gjøres bestilling som omfattes av Trykk Norge AS sine regler for postoppkrav, må kunden hente varen på sitt lokale postkontor eller aktuell transportør sitt utleveringssted. Uavhentede varer vil bli belastet med et returgebyr.
Ved bestilling av flere produkter kan leveransen bli delt på to eller flere forsendelser (f.eks. ved forstørrelser).
Alle varer sendes som A-post eller som Servicepakke om ikke annet er avtalt. Hvis leveransen ikke er mottatt innen 15 virkedager fra ordrebekreftelse er mottatt fra Trykk Norge AS, må kunden ta kontakt per e-post til post@trykknorge.no. Trykk Norge AS vil da gjøre nødvendige undersøkelser mot produsent for å finne status på ordren. Kunden plikter også å kontakte sitt lokale postkontor eller utleveringssted med spørsmål om oppbevaring.
Vi tar forbehold om forsinkelser ved uforutsette forhold utenfor vår kontroll. Eksempler på dette kan være forsinkelse/bortkommet ordre under transport, tekniske problemer vi ikke har kontroll over, krig, naturkatastrofer og lignende.

9. Skade

Utover det som er nevnt ovenfor, påtar ikke Trykk Norge AS seg ytterligere ansvar for eventuelle forsinkelser og feil. Unntatt er handlinger begått med forsett eller grov uaktsomhet. Trykk Norge AS påtar seg aldri ansvar for indirekte skader eller følgetap.

10. Tvister

Tvister mellom deg som kjøper og Trykk Norge AS skal behandles av Forbrukerrådet etter gjeldende norske lover.

lectus non porta. suscipit libero. elit. Praesent adipiscing quis Lorem ut efficitur.